Můj pohled...

12.12.2018 18:32

 

V tomto článku bych Vám chtěla přiblížit vyvíjející se pohled na zdravý životní styl a také to k čemu jsem došla a držím se toho doteď.

Kdo se chce zabývat zdravou stravou, musí vědět dost o jednotlivých potravinách, složkách potravy, vitamínech a minerálech a také o tom, co je na trhu. Radit tedy není nic jednoduchého a rozhodně na to potřebujete výše uvedené znalosti.

Dříve jsem používala potraviny, o kterých jsem si myslela, že jsou zdravé…jenže nebyly – i když jsem kupovala např. celozrnné sušenky, které se zdravě tvářily, zdravé nebyly ani náhodou. To, že výrobce do výrobku přidá pár semínek a místo bílého cukru použije třtinový, neznamená, že je to zdravá potravina. A že takových výrobků je! A kolik lidí je kupuje…nejedná se jen o sušenky a nepřidávají se jen semínka J. Vybrat kvalitní potravinu je velmi složité, na výběr je mnoho druhů potravin od mnoha značek, ale většinou mají jedno společné – krom různých přidaných látek, které prostě do zdravého stravování nepatří, je všude CUKR. Cukr v různých formách od bílého cukru, po ovocný cukr, až po umělá sladidla. To byla i moje fáze – rádoby zdravé potraviny plné cukru – když jsem si to uvědomila, začala jsem přebírat a můžu Vám říct, že krom čokolády s vysokým podílem kakaa (tzn. 70 % a více), nenajdu žádný výrobek, který bych si koupila jako zdravou sladkost. Takže zbývá mi jen jediné – péct. Peču chléb, peču rohlíky, peču sušenky a různé bábovky, moučníky a to vše bez cukru – sladím ovocem (banány, datle, hrušky, jablka). A když má přijít návštěva, aby to pro ně nebyl šok – dám buď lžičku medu nebo datlový či jiný sirup J K tomuto jsem dospěla, a myslím, že to je krok správným směrem a doufám, že časem se k tomuto směru bude uchylovat stále více lidí.

Tímto tento směr a odhodlání v žádném případě nenutím, jen si myslím, že složité cukry, které se přirozeně vyskytují v potravinách, našemu tělu bohatě stačí, a není potřeba dodávat cukry jednoduché – rychlé.

To bylo jen ve zkratce o mém poznání - doufám, že takových bude víc :-)